Feeling Good~~



Saturday, February 5, 2011

Lucky Me??

      Assalamualaikum dan salam sejahtera buat kalian semua.. ni haa, sy nk share skit tntg kenasiban baikan yommo dalam usaha nk balik cuti raya cina ni.. hahaha..
 4-leaf Clover

       Ok, mula2, niat dalam hati mmg tak nak balik umah kat ganu (KT) tu, nak stay kat KL je, ermm bukan xrindu kat mak ayah, tp cutinye... stakat 4 hari.. layan drama korea xsempat bai.. (kalau marathon lain cerita) haha.. after pikir2 balik, dalam tarikh cuti mghampiri.. eh, mak kesayangan called minta diriku pulang ke kampung.. aduhhh mak.. tak mampu sy menolak permintaan itu.. so, berlari-lari laa sy mncari tiket..

where are u ticket??!!

       First luck, member sabahan, terbeli tiket lebih balik ganu (tiket untuk gf tp gf dah balik awal), dan dgn segera sy mnyambar tiket bas tersebut.. hahaha.. ok, selesai satu kerja pergi cari tiket.. tiket KL-KT dah ada dalam tangan.. oi oitt... yg KT-KL nak cari kat mane plak.. membe2 semua buat gabra ckap tiket bas dah habis.. hadddooiyy... perlukah ku pulang ke KT walhal tiket kembali tiada.... aishh, nnti dulu yommo, jgn putus asa.....
takkan! huhu

       Haaa xputus lagi.. sy try laa tanye ayah kesayangan kat kampung tu, mintak jugak tlg carikan tiket (walau ke lubang cacing tau) untuk kembali ke KL... Second luck is, ayah called, a day before cuti, panggilan itu berbunyi begini... " tiket bas ade, ade org tendang tadi , SANI, pagi ahad, 10am.." waaahhh cantek ah ayahku.. hehe.. hati yg gundah kerana memikirkan camne nk blik cuti ni kembali tenang..

      6.00am, Khamis, 3 Feb 2011.. selamat sampai KT.. yeahhh bermula laa cuti ku  selama 4 hari.. ehh xsampai pun, 2 hari setengah je.. huhu.. dapat gak (walaupun sekejap) bercuti di kampung.. seronok jupe family, kawan2, awek2, jiran2, dan ramai lagi.. haha.

     Skip my cuti time.. hari sabtu, a day before nk balik ke KL.. kakak ipar ade ajak balik bersama (naik kereta WAJA) ke KL, maknenye tiket bas kene jual laa..  tiket yg dh ditendang akan ku terajangkan ke kaunter (dah takde org nk beli lorr) oklahh, dapat laa half price sbb duit ambil terus, xnk tunggu dpan kaunter tnggu tiket tu laku ( baik aku balik tlg mak koyak bawang ).. huh.. after that, blik umh dgn perut lapar.. jumpe mknn.. sedangku makan didepan TV menonton channel KBS WORLD, abg aku blik dari kerja.. aku pun buat ramah la tanye nk gerak pukul berape esokkannya dan aku bertnyekan "..pagikah??..".. ehhh dia boleh buat muka terkezut sbb yommo ingatkan diorang (abg n kakak ipar) nk gerak pagi2 hari.. aduyyaaii abg aku ade kerja plak esokkan tu.. aduhhh... tiket dah jual, n diorang nk gerak ahad mlm.. kalau nk diikutkan, mane sempat aku nk pergi kelas kalau gerak malam hari.. Sbb hari isnin tu kelas aku start pukul 7.15am!! waaaaa knape buat diriku begini.... Ya Allah, dugaan sungguh... huhuhu.. nak balik naik ape ni..

    Third luck, time makan tu, aku teringat yg JIRAN aku ada mempelawa aku untuk gerak skali balik KL.. alangkah leganya hati ni bila teringatkan hal itu, ketika abg aku mnjelaskan tntg niatnya untuk bergerak malam hari.. lantasku mencelah.. " ermm ok lah, takpe laa.. aku balik ngan abg mat (jiranku).." uih... seperti yg kuluahkan.. aku berlari ke rumah jiran untuk menyambut pelawaannya dgn harapan masih ada kekosongan..
sampai rumah jiran, seraya aku melepaskan hajat untuk menumpang.. "... ok2, ada lagi ruang dalam kereta tu, beg xbanyak bawak kan.. " sepantas kilat ku menggeleng-gelengkan kepala... hahahaha.. Alhamdulillah, aku dapat transport untuk balik ke KL dgn jayanya.. huhu.. tu jelah nk share kali ni.. bnyk giler kot aku share kali ni.. huhuhu.. take care of your safety whether on the road, on the water, in the air, or underground.. :D :D

*peringatan untuk diri sendiri :  lain kali kalau nk balik ke nak kembali dari mana2, rancang dari awal ok! huhu :) chaw~~

No comments:

Post a Comment